Biologia

Książki, podręczniki, zbiory… biologia

Książki, w jakie warto się zaopatrzyć albo chociaż mieć na uwadze 🙂

1. Witowski Biologia– zbiór zawierający zadania, które dotychczas pojawiły się na maturze oraz autorskie. Czy warto kupować? hmm mnie osobiście jakoś nie przekonały. Zadania autorskie trochę słabe, takie na odwal. Ale słyszałam także wiele pochlebnych opinii więc jak chcecie 🙂 Nie warto kupować nowych, bo dość dużo kosztują a w sumie w używanych też są zadania 😛

Znalezione obrazy dla zapytania Witowski biologia

2. Biologia PWN podręczniki 5 tomów– uwielbiam te podręczniki. Co prawda sama uczyłam się w szkole na starym operonie, to te z PWN naprawdę są konkretne.

Znalezione obrazy dla zapytania pwn biologia

3. Podręczniki Operon – jak to podręczniki 🙂

Znalezione obrazy dla zapytania operon biologia

4. ABC maturalne- moim zdaniem bardzo dobry zbiór i każdy maturzysta powinien do niej zajrzeć.

Znalezione obrazy dla zapytania abc maturalne biologia

5. Maturalnie, że zdasz- tak jak z chemii, zadania róże od łatwych po skomplikowane. Warto robić je wybiórczo. Niemniej jednak ciekawa pozycja.

Znalezione obrazy dla zapytania maturalnie że zdasz biologia

6. OMEGA zbiór zadań- zbiór zawiera zadania z matur jak i autorskie warte uwagi. Warto go mieć. Ale nie rzucajcie się na nowy, bo tak naprawdę to co roku raczej różnią się okładką i ceną..

Znalezione obrazy dla zapytania omega zbiór zadań biologiaZnalezione obrazy dla zapytania omega zbiór zadań biologia

7. BUKAŁA – Pani Bukała wydała wiele książek z każdego działu. Ja osobiście je sobie wydrukowałam z neta, bo nowe bądź używane trochę kosztują. Co prawda warto je mieć. Zawierają nieraz wiedzę ponad stan ale jest ona przydatna do zrozumienia pewnych zjawisk, procesów. Dobra szczególnie dla uczących się samodzielnie. Nie omijajcie zadań, róbcie je konsekwentnie. I jak powyżej kupować używane, bo co roku zmieniają się tylko okładki i cena.

Znalezione obrazy dla zapytania bukała biologiaZnalezione obrazy dla zapytania bukała biologia

8. Medyk Wybór Testów- polecam tak dla zabicia czasu. Zadania sprawdzają czy rzeczywiście wszystko wiemy, bo sa tam zadania zamknięte.

Znalezione obrazy dla zapytania medyk biologia

9. Hosser Fizjologia organizmów z elementami anatomii człowieka- dobre jako uzupełnienie zoologii i anatomii.

Znalezione obrazy dla zapytania hoser biologia

10. Zoologia Lewiński oraz zoologia J. Grzegorek, E. Jarzębskiej i E. P-Gutowskiej- jako komuś na bakier z zoologią to jak znalazł.

Znalezione obrazy dla zapytania zoologia lewińskiZnalezione obrazy dla zapytania zoologia lewiński

11. Genetyka Lewiński- dobra pozycja dla mających problemy z  genetyką. Zawiera także zadania 🙂

Znalezione obrazy dla zapytania genetyka lewiński

12. Cytologia i histologia Lewiński- dobra jako uzupełnienie owego działu. Są dobre rysunki tkanek, które widziałam nieraz na maturze.

Znalezione obrazy dla zapytania cytologia lewiński

13. Molekularne podłoże biologii Lewiński- kiedyś bardzo chciałam ja mieć, a jak już ją miałam to stwierdziłam, że nic ciekawego w niej  nie ma 😛

Znalezione obrazy dla zapytania molekularne lewiński

14. Czarnocki Biologia 5 książek-  bardzo dobre zadania, podzielone tematycznie, z komentarzami. Komentarze są tu szczególnie przydatne bo wyjaśniają co i jak, a także przypominają o ważnych rzeczach. Polecamm !

Znalezione obrazy dla zapytania czarnocki lewiński

15. Tydzień po tygodniu- bardzo dobre zadania, choc zdarzają sie tez takie typu podaj definicję itp. Polecam !

Znalezione obrazy dla zapytania tydzien po tygodniu biologia

16. Campbell- pozycja na pewno ponad poziom matury, ale fajna jako do poczytania po przerobionym dziale. Ma ciekawe schematy i rysunki często pojawiające się na maturze. Zagadnienia sa wyjaśniane bardzo prosto o zrozumiale, czasem chyba aż za. Ja czytałam i czytam ją do snu 😛 nie wiem na Villy bo nie mam go i nie miałam.

Znalezione obrazy dla zapytania campbell biologia

 

PS: Miłej i przede wszystkim OWOCNEJ nauki !!

Dodaj komentarz